About the Author
About the Autor
Ποιος ήταν ο πρώτος influencer που έγινε γνωστός στα social media; Τον γνωρίζετε;
Ένας από τους πρώτους influencer των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που έγινε γνωστός ήταν ο Jeffree Star. Γρήγορα έγινε διασημότητα του διαδικτύου, κερδίζοντας την προσοχή στο Myspace το 2003. Έγινε γνωστός λόγω των αμφιλεγόμενων απόψεων και της μοναδικής του εμφάνισης. Η δημοτικότητά του σύντομα θα εκτοξευόταν και θα γινόταν ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στα social media. Σήμερα εξακολουθεί να είναι ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στον κλάδο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τώρα έχει πάνω από 16 εκατομμύρια συνδρομητές στο YouTube.
The Rise of Influencers
Το 2009 ξεκίνησε η εποχή των influencers. Πριν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το κοινό βασιζόταν σε αρθρογράφους, δημοσιογράφους της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου και των εφημερίδων για να επηρεάσουν τις αγοραστικές του επιλογές. Η άνοδος της πιο προσιτής τεχνολογίας, όπως οι βιντεοκάμερες, το λογισμικό επεξεργασίας βίντεο και οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης εκδημοκρατίζουν την ικανότητα να μοιράζεστε απόψεις και να γίνεστε επιρροή.
Μετά την αυξημένη δημοτικότητα του YouTube, μια εισροή vloggers (βίντεο μπλόγκερ) κατέστρεψε τον κόσμο. Οι Tanya Burr, Zoella και PewDiePie ξεκίνησαν ένα φαινόμενο.
Σύντομα έγιναν ηγέτες του κλάδου.
Για παράδειγμα, ο PewDiePie λέγεται πλέον ότι είναι ένας από τους πιο ακριβοπληρωμένους YouTubers, με καθαρή αξία 40 εκατομμυρίων δολαρίων και έχει συγκεντρώσει πάνω από 111 εκατομμύρια συνδρομητές τα τελευταία 14 χρόνια. Ο αυξανόμενος αριθμός των ακολούθων τους στο YouTube σήμαινε ότι οι επηρεαστές θα μπορούσαν να αναπτύξουν το προφίλ τους μέσω άλλων καναλιών κοινωνικών μέσων, ιστότοπου και ιστολογίων.
Αυτό τους έδωσε πρόσθετες ευκαιρίες να προωθήσουν το περιεχόμενό τους και τις συνεργασίες τους με επωνυμίες.
Το Instagram είχε μια ταχεία αύξηση στη δημοτικότητα, με πάνω από 1 εκατομμύριο εγγεγραμμένους χρήστες τους πρώτους 2 μήνες κυκλοφορίας..
Η εκρηκτική ανάπτυξη του Instagram άλλαξε το παιχνίδι για τους influencers, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να προσεγγίσουν ένα ευρύτερο κοινό και να προωθήσουν τους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι νέες ευκαιρίες στο marketing
Οι επωνυμίες αξιοποίησαν έξυπνα αυτό ως ευκαιρία marketing. Άρχισαν να συνεργάζονται με influencers, πληρώνοντάς τους για να παράγουν αναρτήσεις και περιεχόμενο με χορηγία.
Η ισχυρή επιρροή σήμαινε ότι οι πελάτες τους είχαν μεγάλη δεκτικότητα στις προτάσεις προϊόντων τους. Το influencer marketing είναι ζωτικής σημασίας για τις στρατηγικές κοινωνικών μέσων σήμερα. Περισσότερο από το 50% των επαγγελματιών μάρκετινγκ λέει ότι το influencer marketing τους βοηθά να αποκτήσουν πελάτες.
Αν και οι influencers έχουν μεγάλη επιρροή, δεν είναι πάντα αξιόπιστοι, καθώς οι προτάσεις προϊόντων τους μπορεί να μην είναι πάντα ωφέλιμες και σωστές.
Ένα τρανταχτό παράδειγμα αυτού είναι όταν η πρώην σταρ του The Only Way Is Essex, Lauren Goodger, εκτέθηκε σε ένα ντοκιμαντέρ του BBC που προωθούσε ένα διαιτητικό ποτό, που ονομάζεται «Skinny Coffee», το οποίο περιείχε υδροκυάνιο.
Συγκεκριμένα ανέφερε «Τις μισές φορές οι influencers δεν δοκιμάζουν ποτέ τα προϊόντα που προωθούν» και ότι «δεν έχει δοκιμάσει ποτέ Skinny Coffee».
Η άνοδος των influencers συνέβη παράλληλα με τη γενική τάση προς την αύξηση της δημοτικότητας των κριτικών.
Οι καταναλωτές άρχισαν να εμπιστεύονται «άτομα σαν εμένα» που είχαν ήδη αγοράσει ένα συγκεκριμένο προϊόν και έγιναν μια αξιόπιστη πηγή για την υποστήριξη προϊόντων και υπηρεσιών.
Σήμερα, 93% των πελατών διαβάζουν κριτικές στο διαδίκτυο πριν αγοράσουν ένα προϊόν.
Influencer Marketing σήμερα
Το Influencer Marketing δεν παρουσιάζει πτώση. Ο τομέας επιρροής προβλέπεται να έχει αξία 12,57 δισεκατομμυρίων στερλινών παγκοσμίως το 2022.
Το TikTok έχει γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως. Ήδη μετράει πάνω από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς μηνιαίους χρήστες.
Φυσικά, οι υπάρχοντες influencers άρχισαν να τοποθετούνται στη νεοεμφανιζόμενη πλατφόρμα. Το TikTok προκάλεσε άνοδο στους micro-influencers (με λιγότερους από 15.000 ακόλουθους).
Οι μικρο-influencers έχουν παράσχει την ευκαιρία σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις με εξειδικευμένες προσφορές προϊόντων να συνδεθούν με δυνητικούς πελάτες και να αναπτύξουν την επιχείρησή τους.